Morun 2020

Movember Run

Amsterdam

Movember 25th

Bedrijven dagen elkaar uit voor Movember Run

Bedrijven dagen elkaar uit voor Movember Run

Global electronic market maker en gold sponsor Optiver daagt haar concurrent IMC dit jaar uit voor de Movember Run Amsterdam. Afgelopen jaar was het juist IMC dat haar concurrent Optiver uitdaagde. Hoe is deze vriendelijke vete ontstaan? En hoe inspireert dit andere bedrijven om deel te nemen?

“We zijn een bedrijf met veel jonge, ambitieuze werknemers. Als we aan onze toekomst denken, verwachten we oud te worden. Helaas is dit niet voor iedereen een gegeven,” legt Esther Dobbe- Pelsmaeker uit, werkzaam in HR bij Optiver. “We vinden het belangrijk om na te denken over alle positieve dingen in het leven, zoals het hebben van een goede baan en plezier in je leven hebben. Maar het is ook belangrijk na te denken over de negatieve kanten, want het leven kan ook minder positief uitpakken dan we ons hadden gehoopt (zowel fysiek als psychologisch). Movember helpt daarbij niet alleen bij het inzamelen van geld, maar ook bij het realiseren van awareness, wat minstens zo belangrijk is bij het bestrijden van een vroege dood van mannen. We roepen alle bedrijven daarom op om zich in te zetten voor Movember”.



De concurrentiestrijd

Waarom heeft Optiver dit jaar besloten om deel te nemen? “We zijn competitief aangelegd, dus toen we hoorden dat onze concurrent actief was voor Movember en de Movember Run Amsterdam ondersteunde, gingen wij meteen in op de vraag of wij ook mee wilden doen. Hoe uitdagender het doel, hoe enthousiaster we zijn. Afgelopen jaar wonnen zij, dus we zijn klaar voor de uitdaging. Bovendien kijken we er naar uit om samen geld in te zamelen voor Movember. We zijn er dan ook zeer trots op dat we Gold Sponsor zijn van de Movember Run Amsterdam.”



Kun je uitleggen hoe jullie concurrentiestrijd er precies uitziet? “Ons game plan ziet er als volgt uit. Beide bedrijven schrijven zich in voor de Movember Run Amsterdam. De snelste tien hardlopers doen mee met de concurrentiestrijd. Per deelnemer leggen beide bedrijven 500 euro in, wat neerkomt op een totale inleg van 5.000 euro per bedrijf. De winnaar van de race koopt vervolgens een taart voor de verliezer, maar de verliezer moet de inzet van de winnaar verdubbelen. Dat betekent dat de verliezer geen 5.000 inlegt, maar 10.000 euro. De winnaar legt nog steeds 5.000 euro in. Totaal doneren we samen 15.000 euro (de winnaar 5.000 en de verliezer 10.000)”.



Gaan jullie naast de Movember Run nog iets doen voor Movember? “We gaan op een positieve en leuke manier aandacht generen voor dit doel. Iedereen kan zich inschrijven voor de run, we hebben t-shirts laten bedrukken en er worden updates geplaatst om collega’s enthousiast en bewust te maken voor de Movember-maand en de Movember Run."



Wil je tenslotte nog iets zeggen tegen andere bedrijven? “Dit jaar gaan we de race aan met IMC, maar we hopen meer bedrijven te stimuleren om mee te doen!"



Reacties

Wees de eerste om te reageren...

Laat een reactie achter
* Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.